ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNO - HOTELARSKICH
im. Emilii Gierczak w Kołobrzegu

ZAKOŃCZENIE STAŻU W AALBORGU
ZAKOŃCZENIE STAŻU W AALBORGU

Uroczyste rozdanie certyfikatów na zakończenie projektu stażowego w Danii stanowiło wyjątkowe podsumowanie intensywnego czasu nauki, wymiany doświadczeń i rozwoju zawodowego. Wydarzenie odbyło się w serdecznej, ale eleganckiej atmosferze – z udziałem gospodarzy z TechCollege Aalborg, polskich nauczycieli, a także koordynatorów projektu FERS.

DRUGI TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU
DRUGI TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU

W dniach 19-23.05.2025 r. nauczyciele realizujący staż odbyli wizytę studyjną na kilku wydziałach TechCollege. Obserwowali organizację kształcenia zawodowego na kierunkach: technik dentystyczny, fryzjer, kosmetyczka, budowlaniec oraz stolarz, co stworzyło okazję do wymiany doświadczeń i podpatrzenia ciekawych rozwiązań w nauczaniu praktycznym i teoretycznym. TechCollege zrobił na uczestnikach ogromne wrażenie – zarówno pod względem nowoczesnej infrastruktury, jak i atmosfery panującej w szkole.

TRZECI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
TRZECI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

W poniedziałek uczniowie ZSE-H skupili się na działaniach proekologicznych w hotelarstwie. Rozmawiali o zrównoważonym rozwoju oraz o tym, jak propagować w branży turystycznej inicjatywy chroniące środowisko

DRUGI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
DRUGI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

Drugi tydzień w Aalborgu pełen nauki i atrakcji! W ramach zajęć edukacyjnych uczniowie zapoznali się z systemem rezerwacji Octopus oraz poznawali w praktyce funkcjonowanie hoteli Viking i Kompass. Poznali oferty luksusowego wypoczynku, standardy obsługi gości, uczestniczyli również w warsztatach gastronomicznych, gdzie przygotowywali rybnego burgera i tradycyjny duński deser.

PIERWSZY TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU
PIERWSZY TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU

W ramach projektu FERS „Wykorzystanie technologii IT w kształceniu hotelarzy” w zagranicznym, dwutygodniowym stażu zawodowym w TechCollege Aalborg w Danii uczestniczy troje nauczycieli ZSE-H. Szkolenie odbywa się w ramach programu, którego celem jest wspieranie mobilności edukacyjnej oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry nauczycielskiej.

PIERWSZY TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
PIERWSZY TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

Pierwsze dni pobytu zostały poświęcone na wzajemne zapoznanie się uczestników oraz wprowadzenie do kultury i realiów życia w Danii. Uczniowie wzięli udział w zajęciach z zakresu komunikacji międzykulturowej oraz poznali podstawowe informacje na temat historii Danii i samego miasta Aalborg.

WYJAZD NA STAŻ DO AALBORGA
WYJAZD NA STAŻ DO AALBORGA

Obudzili się w nocy, pewnie z mieszanymi uczuciami – ekscytacją na myśl o nowej przygodzie i lekkim niepokojem związanym z opuszczeniem domu. Wczesny poranek minął w gorączkowym pakowaniu ostatnich drobiazgów i sprawdzaniu, czy na pewno wszystko mają. Pożegnanie z rodziną, a potem dwunastogodzinna, spokojna podróż do Aalborga.

UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2025
UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2025

W słoneczne przedpołudnie 25 kwietnia 2025 roku aula „Ekonoma” rozbrzmiewała podniosłą atmosferą. To był dzień, na który z niecierpliwością czekali uczniowie klas piątych – ich uroczyste pożegnanie z murami szkoły.

Następny
Poprzedni
Shadow

 

;

KIM JEST PSYCHOLOG I PEDAGOG W SZKOLE?

  • osoba, której można powierzyć swoje osobiste problemy
  • osoba, która wspiera ucznia, jego rodzinę i nauczyciela
  • osoba, która robi wszystko, aby rozwiązać konflikty
  • osoba, która monitoruje i koordynuje pomoc zarówno w szkole jak i poza nią
  • osoba, która pomaga odnaleźć się w rzeczywistości szkolnej
  • osoba, która współpracuje z rodziną; diagnozuje jego sytuacje rodzinną oraz podejmuje działania interwencyjne
  • osoba, która współpracuje z gronem pedagogicznym oraz instytucjami mającymi wpływ na pomoc
  • osoba, która specjalizuje się w problemach rozwojowych, emocjonalnych, a także dorastania i wychowania
  • osoba, która określa trudności i ustala ich przyczyny
  • osoba, która diagnozuje problemy w grupie, klasie, pomiędzy nauczycielami i uczniami lub między rodzicami i ich dziećmi
  • osoba, która w razie potrzeby kieruje ucznia lub jego rodzinę do odpowiednich specjalistów

W JAKICH SYTUACJACH PSYCHOLOG I PEDAGOG SZKOLNY MOŻE POMÓC UCZNIOWI?

  • trudności z nauką, koncentracją i przystosowaniem do życia szkolnego,
  • kłótnie, nieporozumienia i sprzeczki,
  • konflikty w grupie między kolegami, a także z dorosłymi,
  • dokuczanie, odrzucenie, przemoc fizyczna lub psychiczna,
  • problemy w miłości i z uczuciami, z którymi ciężko sobie poradzić
  • różne wątpliwości i pytania typu: co jest dobre, a co złe?, jak postąpić, zapytać, zrobić? jak pokonać lęk czy nieśmiałość?
  • kłamstwo, nieuczciwość, niesprawiedliwość i inne,
  • złe traktowanie, wyszydzanie, wyśmiewanie, obrażanie i inne,
  • problemy rodzinne – przemoc domowa, złe traktowanie, zaniedbania, rozwód, wyjazd, uzależnienia, choroba przewlekła, choroba umysłowa,
  • objawy fizycznego i psychicznego wyczerpania, osłabienie, lęki,
  • nagłe zmiany zachowania, labilność nastroju, złość, zachowania agresywne, lękowe, niepokój i wiele innych.

Oprócz problemów z jakimi zgłaszają się uczniowie, gabinet psychologa i pedagoga odwiedzany jest także po to, aby zwierzyć się, opowiedzieć o trudnych zdarzeniach, przeżyciach, odreagować napięcie, wyciszyć się, uspokoić, wymyślić wspólne rozwiązanie problemu, ale także aby pochwalić się sukcesem, opowiedzieć, że poradzili sobie z czymś co zdawało się być trudne i nie do pokonania, aby po prostu wspólnie cieszyć się osiągnięciem :)

W JAKICH SYTUACJACH PSYCHOLOG I PEDAGOG SZKOLNY MOŻE POMÓC RODZICOM?

  • trzeba zdiagnozować problemy i trudności,
  • należy stworzyć odpowiednie warunki do nauki, rozwoju zdolności i zainteresowań,
  • pojawiają się konflikty z innymi
  • trzeba określić mocne strony, okazać dumę z jego osiągnięć, czy też wspólnie świętować sukcesy,
  • trzeba przedyskutować jakiś problem, opracować wspólny plan działania,
  • pojawia się chęć „wygadania się”, wyżalenia, uzyskania porady lub wsparcia w trudnych chwilach,
  • pojawiają się trudne uczucia w stosunku do dziecka, np.: zniecierpliwienie, bezradność, smutek czy złość,
  • trzeba omówić nieprawidłowe postawy wychowawcze rodziców • pojawiają się problemy wychowawcze w okresie dojrzewania lub problemy rodzinne

SZANOWNY UŻYTKOWNIKU

Jeżeli chcesz przeskalować w górę zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i +.

klawiatura

Jeżeli chcesz przeskalować w dół zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i -.

klawiatura

Logo WCAG