ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNO - HOTELARSKICH
im. Emilii Gierczak w Kołobrzegu

 

 

Data

Egzaminy poprawkowe

część pisemna / praktyczna

25.08.2025

godz. 9.00 sala 203 matematyka klasy 1 - 3

 

godz. 10.00 sala 203 matematyka klasy 4 - 5

25.08.2025

godz. 11.00 sala 207 język polski klasy

25.08.2025

godz. 12.00 sala 200 język niemiecki język angielski

25.08.2025

godz. 9.00 sala 201 chemia

25.08.2025

godz. 10.00 sala 305 historia

25.08.2025

godz.10.00 sala 300 fizyka

25.08.2025

godz.11.00 sala 108 Organizacja sprzedaży towarów

25.08.2025

godz. 11.00 sala 200 Język obcy zawodowy (niemiecki)

25.08.2025

godz. 9.00 sala 106 geografia turystyczna

25.08.2025

godz. 10.00 sala 106 geografia turystyczna Polski, Europy i Świata

25.08.2025

godz. 10.00 sala gimnastyczna wychowanie fizyczne

25.08.2025

godz. 10.00 sala 111 obsługa turystyczna

25.08.2025

godz. 9.00 sala 311 Aplikacje desktopowe

25.08.2025

godz. 10.00 sala 112 Administracja systemami operacyjnymi ( e. praktyczny )

25.08.2025

godz. 12.00 sala 311 Projektowanie baz danych  ( e. praktyczny )

Data

Egzaminy Poprawkowe

część ustna

26.08.2025

godz. 9.00 sala 203 matematyka klasy 1 - 3

 

godz. 11.00 sala 203 matematyka klasy 4 - 5

26.08.2025

godz. 9.00 sala 207 język polski

26.08.2025

godz. 10.00 sala 200 język niemiecki

26.08.2025

godz. 10.00 sala 209 język angielski

26.08.2025

godz. 9.00 sala 201 chemia

26.08.2025

godz. 10.00 sala 305 historia

26.08.2025

godz.10.00 sala 300 fizyka

26.08.2025

godz.11.00 sala 108 Organizacja sprzedaży towarów

26.08.2025

godz. 11.00 sala 200 Język obcy zawodowy (niemiecki)

26.08.2025

godz. 9.00 sala 106 geografia turystyczna

26.08.2025

godz. 10.00 sala 106 geografia turystyczna Polski, Europy i Świata

26.08.2025

godz. 10.00 sala 111 obsługa turystyczna

26.08.2025

godz. 9.00 sala 311 Aplikacje desktopowe

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2024/2025
UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2024/2025
III MIEJSCE W REGATACH ŁODZI DZ
III MIEJSCE W REGATACH ŁODZI DZ

Dnia 11.06.2025r. reprezentacja naszej szkoły w składzie: Bagiński Maciej 4h, Kaźmierowski Gracjan 4h, Paweł Woźniak 4h, Pietrzykowski Aleks 4h, Jadczak Alan 2f, Łęcki Mateusz 2f, Duwe Wiktor 3r, Krempic Arkadiusz 2r, Kowalski Wojciech 2r, Ikwanty Krystian 2f wzięła udział w regatach łodzi DZ na rzece Parsęcie i zajęła III miejsce.

JESTEŚMY W ZŁOTEJ SETCE SZKÓŁ W POLSCE!
JESTEŚMY W ZŁOTEJ SETCE SZKÓŁ W POLSCE!

Miło nam poinformować, że jesteśmy w gronie szkół nagrodzonych w ramach programu ZŁOTE SZKOŁY NBP. To właśnie drużyna z Technikum Ekonomicznego (kl. 2f) jest w gronie 50 szkół ponadpodstawowych, które najlepiej wykonały zadania objęte projektem (lekcję z ekonomię, warsztat uczniowski i debatę uczniowską).

ZAKOŃCZENIE STAŻU W AALBORGU
ZAKOŃCZENIE STAŻU W AALBORGU

Uroczyste rozdanie certyfikatów na zakończenie projektu stażowego w Danii stanowiło wyjątkowe podsumowanie intensywnego czasu nauki, wymiany doświadczeń i rozwoju zawodowego. Wydarzenie odbyło się w serdecznej, ale eleganckiej atmosferze – z udziałem gospodarzy z TechCollege Aalborg, polskich nauczycieli, a także koordynatorów projektu FERS.

DRUGI TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU
DRUGI TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU

W dniach 19-23.05.2025 r. nauczyciele realizujący staż odbyli wizytę studyjną na kilku wydziałach TechCollege. Obserwowali organizację kształcenia zawodowego na kierunkach: technik dentystyczny, fryzjer, kosmetyczka, budowlaniec oraz stolarz, co stworzyło okazję do wymiany doświadczeń i podpatrzenia ciekawych rozwiązań w nauczaniu praktycznym i teoretycznym. TechCollege zrobił na uczestnikach ogromne wrażenie – zarówno pod względem nowoczesnej infrastruktury, jak i atmosfery panującej w szkole.

TRZECI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
TRZECI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

W poniedziałek uczniowie ZSE-H skupili się na działaniach proekologicznych w hotelarstwie. Rozmawiali o zrównoważonym rozwoju oraz o tym, jak propagować w branży turystycznej inicjatywy chroniące środowisko

DRUGI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
DRUGI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

Drugi tydzień w Aalborgu pełen nauki i atrakcji! W ramach zajęć edukacyjnych uczniowie zapoznali się z systemem rezerwacji Octopus oraz poznawali w praktyce funkcjonowanie hoteli Viking i Kompass. Poznali oferty luksusowego wypoczynku, standardy obsługi gości, uczestniczyli również w warsztatach gastronomicznych, gdzie przygotowywali rybnego burgera i tradycyjny duński deser.

PIERWSZY TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU
PIERWSZY TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU

W ramach projektu FERS „Wykorzystanie technologii IT w kształceniu hotelarzy” w zagranicznym, dwutygodniowym stażu zawodowym w TechCollege Aalborg w Danii uczestniczy troje nauczycieli ZSE-H. Szkolenie odbywa się w ramach programu, którego celem jest wspieranie mobilności edukacyjnej oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry nauczycielskiej.

PIERWSZY TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
PIERWSZY TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

Pierwsze dni pobytu zostały poświęcone na wzajemne zapoznanie się uczestników oraz wprowadzenie do kultury i realiów życia w Danii. Uczniowie wzięli udział w zajęciach z zakresu komunikacji międzykulturowej oraz poznali podstawowe informacje na temat historii Danii i samego miasta Aalborg.

WYJAZD NA STAŻ DO AALBORGA
WYJAZD NA STAŻ DO AALBORGA

Obudzili się w nocy, pewnie z mieszanymi uczuciami – ekscytacją na myśl o nowej przygodzie i lekkim niepokojem związanym z opuszczeniem domu. Wczesny poranek minął w gorączkowym pakowaniu ostatnich drobiazgów i sprawdzaniu, czy na pewno wszystko mają. Pożegnanie z rodziną, a potem dwunastogodzinna, spokojna podróż do Aalborga.

Następny
Poprzedni
Shadow

 

;

Czytając poniższe uwagi trzeba pamiętać że nie są to "prawdy absolutne", a przede wszystkim nie opisują one doświadczeń ich adresata. Czy stosowanie się do nich gwarantuje sukces wychowawczy? Nie. Czy nie stosowanie się zawsze doprowadzi do porażki? Nie. Warto jednak je chyba przemyśleć i skonfrontować z własną strategią wychowawczą, szczególnie gdy nie przynosi ona oczekiwanych efektów. Pamiętajmy też - w kontekście ewentualnych porażek wychowawczych - o słowach wybitego psychologa Abrahama Maslowa: Jest możliwe być kochanym i szanowanym, a pomimo to ulegać cynizmowi i nihilizmowi oraz nie widzieć nic, dla czego warto pracować.

CO ROBIĆ ?
W rozmowie z dzieckiem:

  • uważnie wsłuchujmy się w wypowiedzi dziecka ( wyłączmy telewizor, odłóżmy gazetę );
  • nie wyśmiewajmy i nie ironizujmy ( obniża to poczucie wartości dziecka );
  • nie użalajmy się nad dzieckiem ( bardziej go to "dołuje");
  • przeprowadzajmy rozmowy bez uczucia gniewu i złości ( blokują one przyswajanie i samo-refleksję );
  • unikajmy frazesów i prawienia kazań;
  • unikajmy skrajnie negatywnych określeń ( np. głupi, leniwa, idiota );
  • raczej chwalmy i nagradzajmy, nawet za drobiazgi ( dodaje to wiary i wzmacnia poczucie bezpieczeństwa );
  • rozładowujmy napięcia poczuciem humoru;
  • nie przypominajmy zdarzeń z przeszłości;
  • zachęcajmy do budowania poczucia własnej wartości dziecka i rozwijajmy jego samokrytycyzm ( zwiększa to optymizm, pomaga przezwyciężać niepowodzenia );
  • nie izolujmy od rówieśników, nie trzymajmy w domu w obawie, że spotka je coś złego ( bez doświadczeń zło uderzy o wiele mocniej );
  • kontrolujmy poczynania dziecka w sposób taktowny i dyskretny ( bez śledzenia, z uszanowaniem sfery intymności );
  • pokazujmy konsekwencje złego postępowania ( wyeliminuje to powtórkę błędu );
  • wykazujmy zrozumienie dla uczuć i zmiennych gwałtownych emocji dziecka;
  • w stosowaniu kar bądźmy konsekwentni,, uświadamiajmy dziecku, iż wynikają one z troski o jego los;
  • nie dyskredytujmy z powodu niepowodzeń, pokazujmy, jak można je naprawić;
  • wypełniajmy wolny czas dziecka przez np. sport, wycieczki.

POSTAWY DZIECI - OCZEKIWANIA RODZICÓW

Postawy młodzieży w okresie dojrzewania Oczekiwania rodziców w stosunku do dzieci w tym okresie
Negacja autorytetów (domu, szkoły, kościoła), bunt Budowanie świata na osobowościach, uległość, posłuszeństwo,
podporządkowanie się

Akcentowanie własnego zdania, brak kompromisów,
budowanie tożsamości na agresywności

Szukanie optymalnych rozwiązań, tolerancyjność, wyrozumiałość

Ciekawość poznawcza granicząca z brawurą Odpowiedzialność, rozumienie potrzeby uczenia się, ukierunkowanie
zainteresowań, przewidywalność skutków poczynań
Ucieczka w system kłamstw i fantazjowania Prawdomówność, rzeczowość informacji

Domaganie się przywilejów, poszerzenie skali żądań

Odpowiedzialność, ograniczenie pomocy od rodziców na rzecz
zwiększenia obowiązków dziecka

Rozluźnienie rodzinnych więzi uczuciowych,
oddalanie się od domu
Dojrzałość uczuć rodzinnych, wyważone, opiekuńcze relacje
z rodzeństwem
Skrajność postaw ( np. nieśmiałość lub tupet ),
widzenie świata biało czarnego
Odejście od krańcowości zachowań, widzenie półcienia.
Refleksyjność, dojrzałość sądów, autokrytycyzm
Mały stopień samokrytycyzmu Refleksyjność, dojrzałość sądów, autokrytycyzm


POSTAWY RODZICÓW WOBEC DZIECI
Coraz więcej czynników wpływa negatywnie na kształtowanie dzieci. Wiele z nich jest poza naszymi możliwościami reagowania, niektóre jednak zależą od nas rodziców. Co prawda większość z nas może powiedzieć słowami Bettelheima : wprawdzie nie jesteśmy rodzicami doskonałymi, ale wystarczająco dobrymi, jeżeli kochamy nasze dzieci i staramy się, najlepiej jak potrafimy, dobrze je wychować
to warto czasem zastanowić się nad naszymi postawami wobec dzieci.

RODZICE DZIECI
Nieumiejętność okazywania miłości, uczuć Szukanie ciepła i miłości wśród rówieśników, w sektach, przedwczesna
inicjacja seksualna
Nadmierne oczekiwania w stosunku do możliwości
dziecka, wygórowane ambicje wobec niego, brak akceptacji
Niska samoocena, niechęć do najbliższych, brak akceptacji siebie,
szukanie jej wśród rówieśników za pomocą ryzykownych zachowań
(agresja, sięganie po alkohol lub narkotyki), stany depresyjne, próby
samobójcze
Lekceważenie problemów dzieci, minimalizowanie
czasu im poświęcanego. Unikanie trudnych rozmów
Zamykanie się w sobie, szukanie rozwiązań problemów wśród kolegów,
ucieczka w świat mediów
Brak konsekwencji w działaniu Lekceważenie rodziców, nie realizowanie poleceń, działania pozoranckie,
utrata autorytetu
Nadmierne zaufanie do dzieci - za duża Próby niebezpiecznego eksperymentowania, swoboda stworzenie
nierealnej rzeczywistości, wybieranie płytkich medialnych wzorców
i utożsamianie się z nimi
Nadopiekuńczość Brak samodzielności, zagubienie, bezradność, lęk przed podejmowaniem
decyzji, nieumiejętność radzenia sobie ze stresem
Nadmierna rygorystyczność, stosowanie kar i przemocy
fizycznej, minimalizowanie nagród i pochwał
Osłabnięcie więzi rodzinnych, ucieczki z domu, zdobywanie autorytetu
wśród rówieśników agresją, odreagowywanie się w przemocy
Reagowanie na problemy dzieci pod wpływem silnych emocji Ucieczka w milczenie, izolowanie się, agresywne replikowanie, kłótliwość
Brak poszanowania intymności ( wścibstwo ) Skrytość, brak zaufania, utrata autorytetu

SZANOWNY UŻYTKOWNIKU

Jeżeli chcesz przeskalować w górę zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i +.

klawiatura

Jeżeli chcesz przeskalować w dół zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i -.

klawiatura

Logo WCAG