TECHNIK REKLAMY

LICZBA MIEJSC

30

PRZEDMIOTY ROZSZERZONE

język polski

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI

język polski, matematyka,  plastyka,  język obcy

KWALIFIKACJE W ZAWODZIE OBJĘTE EGZAMINEM ZAWODOWYM

PGF.07 – Wykonywanie przekazu reklamowego

PGF.08 – Zarządzanie kampanią reklamową

Nauka w technikum trwa 5 lat.

Z nami nauczysz się:

  • przygotowania elementów strategii reklamowej
  • przygotowania elementów kreacji reklamowej
  • fotografii plenerowej i studyjnej – reklamowej (w pełni wyposażonym studiu fotograficznym)
  • produkcji reklamy
  • planowania kampanii reklamowej
  • organizowania sprzedaży reklamowej
  • realizowania kampanii reklamowej
  • badania przekazu reklamowego.

Nie tylko nauka, ale również:

  • staże w kraju i za graniczą (m. in. we współpracy z Technology College Aalborg w Danii)
  • konkursy fotograficzne i graficzne
  • seminaria naukowe organizowane przez uczelnie wyższe (m. in. Politechnikę Koszalińską)
  • wycieczki dydaktyczne – np. wizyta w studiu telewizyjnym TVN
  • możliwość warsztatów dziennikarskich prowadzonych przez dziennikarkę TVN Uwaga
  • realizacja kampanii społecznych we współpracy z instytucjami środowiska lokalnego.

Praktyki zawodowe:

  • w klasie III – 4 tygodnie
  • w klasie IV – 4 tygodnie

Praktyki zawodowe odbywają się w agencjach reklamowych, drukarniach, działach marketingowych i public relations różnych przedsiębiorstw.

Egzaminy zawodowe

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik reklamy zdają dwa egzaminy zawodowe:

  • po II semestrze kl. III – kwalifikacja PGF.07
  • po I semestrze kl. V – kwalifikacja PGF.08

Dlaczego warto wybrać ten kierunek?

  • zdobędziesz zawód łączący wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną
  • będziesz wiedział, jak reklama wpływa na Twoje decyzje i poznasz sposoby manipulacji wykorzystywane w mediach
  • będziesz umiał posługiwać się narzędziami stosowanymi w przekazie reklamowym
  • nauczysz się obsługiwania programów graficznych, niezbędnych do pracy w agencjach reklamowych i działach promocji
  • nauczysz się posługiwania tabletem graficznym
  • w tym zawodzie nauka jest również zabawą z wykorzystaniem nowych technologii
  • poznasz metody i techniki perswazji w reklamach, współczesne strategie marketingowe, specyfikę działań medialnych oraz najciekawsze kampanie reklamowe na świecie
  • po ukończeniu szkoły, przystąpieniu do egzaminu i zdaniu go otrzymujesz certyfikat w języku angielskim, który ułatwia Ci poszukiwanie pracy w zawodzie na europejskich i światowych rynkach pracy
  • masz możliwość kontynuowaniu nauki na wielu pokrewnych kierunkach studiów.

Po ukończeniu technikum możesz podjąć pracę na stanowisku:

  • specjalisty ds. reklamy
  • specjalisty ds. public relations
  • pracownika działu marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych
  • pracowników biur ogłoszeń i działów promocji środków masowego przekazu
  • grafika komputerowego
  • specjalisty ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.