LICZBA MIEJSC
30
PRZEDMIOTY ROZSZERZONE
język polski
PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI
język polski, matematyka, plastyka, język obcy
KWALIFIKACJE W ZAWODZIE OBJĘTE EGZAMINEM ZAWODOWYM
PGF.07 – Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 – Zarządzanie kampanią reklamową
Nauka w technikum trwa 5 lat.
Z nami nauczysz się:
- przygotowania elementów strategii reklamowej
- przygotowania elementów kreacji reklamowej
- fotografii plenerowej i studyjnej – reklamowej (w pełni wyposażonym studiu fotograficznym)
- produkcji reklamy
- planowania kampanii reklamowej
- organizowania sprzedaży reklamowej
- realizowania kampanii reklamowej
- badania przekazu reklamowego.
Nie tylko nauka, ale również:
- staże w kraju i za graniczą (m. in. we współpracy z Technology College Aalborg w Danii)
- konkursy fotograficzne i graficzne
- seminaria naukowe organizowane przez uczelnie wyższe (m. in. Politechnikę Koszalińską)
- wycieczki dydaktyczne – np. wizyta w studiu telewizyjnym TVN
- możliwość warsztatów dziennikarskich prowadzonych przez dziennikarkę TVN Uwaga
- realizacja kampanii społecznych we współpracy z instytucjami środowiska lokalnego.
Praktyki zawodowe:
- w klasie III – 4 tygodnie
- w klasie IV – 4 tygodnie
Praktyki zawodowe odbywają się w agencjach reklamowych, drukarniach, działach marketingowych i public relations różnych przedsiębiorstw.
Egzaminy zawodowe
Uczniowie kształcący się w zawodzie technik reklamy zdają dwa egzaminy zawodowe:
- po II semestrze kl. III – kwalifikacja PGF.07
- po I semestrze kl. V – kwalifikacja PGF.08
Dlaczego warto wybrać ten kierunek?
- zdobędziesz zawód łączący wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną
- będziesz wiedział, jak reklama wpływa na Twoje decyzje i poznasz sposoby manipulacji wykorzystywane w mediach
- będziesz umiał posługiwać się narzędziami stosowanymi w przekazie reklamowym
- nauczysz się obsługiwania programów graficznych, niezbędnych do pracy w agencjach reklamowych i działach promocji
- nauczysz się posługiwania tabletem graficznym
- w tym zawodzie nauka jest również zabawą z wykorzystaniem nowych technologii
- poznasz metody i techniki perswazji w reklamach, współczesne strategie marketingowe, specyfikę działań medialnych oraz najciekawsze kampanie reklamowe na świecie
- po ukończeniu szkoły, przystąpieniu do egzaminu i zdaniu go otrzymujesz certyfikat w języku angielskim, który ułatwia Ci poszukiwanie pracy w zawodzie na europejskich i światowych rynkach pracy
- masz możliwość kontynuowaniu nauki na wielu pokrewnych kierunkach studiów.
Po ukończeniu technikum możesz podjąć pracę na stanowisku:
- specjalisty ds. reklamy
- specjalisty ds. public relations
- pracownika działu marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych
- pracowników biur ogłoszeń i działów promocji środków masowego przekazu
- grafika komputerowego
- specjalisty ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.