EFEKTY STAŻU UCZNIÓW W AALBORGU (PROGRAM FERS)

EFEKTY STAŻU UCZNIÓW W AALBORGU (PROGRAM FERS)

W dniu 23 maja 2025 r. nasza młodzież zakończyła 4 tygodniowy staż w Aalborgu. W pierwszych dniach stażu, uczestnicy zostali podzieleni na cztery grupy, w każdej grupie znajdowała się zarówno młodzież kształcąca się na kierunku technik hotelarstwa , jak i kierunku technik programista. Był to celowy zamiar, zgodny z założeniami merytorycznymi projektu i nakierowany na osiągnięcie pożądanych efektów kształcenia. Uczestnicy przez okres stażu, zapoznawali się z pracą w różnych działach obiektów hotelowych oraz z ich programami rezerwacyjnymi. Odbyli wiele wizyt studyjnych w duńskich hotelach i poznali specyfikę funkcjonowania tych obiektów. Szkolenia z menedżerami i pracownikami różnych działów i komórek hotelowych, pozwoliły na opracowanie wstępnych założeń do przygotowywanych prezentacji.

W ostatnim dniu stażu, wszystkie grupy, w kolejności zaproponowanej przez mentora i opiekuna stażystów przystąpiły do zaprezentowania swoich prac końcowych. Tematem prezentacji, było wielopłaszczyznowe opracowanie zasad funkcjonowania , wymarzonego obiektu hotelowego.
Każda grupa ,prezentowała swoje obiekty hotelowe w języku angielskim, posługując się poznanymi na stażu narzędziami IT.

Zadanie obejmowało:

  • właściwy wybór położenia obiektu, zgodnie z jego podstawowym przeznaczeniem ( hotel ekologiczny, biznesowy, rodzinny itp.)
  • dla jakiej wybranej grupy docelowej z uwzględnieniem specyfiki tej grupy
  • wielkość obiektu, dodatkowe oferty, wyróżniające obiekt
  • dobór najbardziej odpowiedniego programu rezerwacyjnego
  • opracowanie loga obiektu
  • opracowanie strony www.
  • dobór odpowiednich narzędzi marketingowych do wypromowania obiektu
  • przeprowadzenie analizy SWOT, jako narzędzia pozwalającego na opracowanie efektywnych strategii
  • wykorzystanie social mediów do wymiany i zbierania informacji, kontaktów z klientami
  • wykorzystania urządzeń mobilnych w rezerwacjach obiektów hotelowych. W branży hotelarskiej blisko 75% rezerwacji pokoi odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych.
  • wykorzystanie dedykowanych aplikacji mobilnych dla klientów i właścicieli , które pozwalają na łatwe zarządzanie rezerwacjami, synchronizację z innymi platformami i dostęp do informacji w czasie rzeczywistym.