ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNO - HOTELARSKICH
im. Emilii Gierczak w Kołobrzegu

WYMIANA POLSKO-NIEMIECKA

W dn. 25-29.11.2019 grupa młodzieży z naszej szkoły przebywała na wymianie polsko-niemieckiej w zaprzyjaźnionej szkole w Eberswalde. Temat naszego dorocznego spotkania był dosyć trudny „Boże Narodzenie w obozie koncentracyjnym”. Niemniej jednak cieszymy się bardzo, że ten trudny temat mogliśmy razem, Polacy i Niemcy, wspólnie opracować.

Mimo podniosłości tematu nasi uczniowie spędzili czas nie tylko na nauce, ale i na zawieraniu wielu przyjacielskich kontaktów. Na początku poznaliśmy się i ustaliliśmy wspólne dla naszych krajów wartości bożonarodzeniowe. Kolejnego dnia tłumaczyliśmy stare polskie i niemieckie przepisy na ciasta i grzańca, a natępnie udaliśmy się na międzynarodowe zakupy.  Środa była dniem wycieczki do Berlina. Zwiedziliśmy Muzeum Pałac Łez. Wzniesiony w 1962 r. budynek przy dworcu Berlin-Friedrichstraße, potocznie zwany „Pałacem Łez“ („Tränenpalast“), służył do 1990 r. dyktaturze Socjalistycznej Partii Jedności Niemiec, jako hala odpraw obywateli opuszczających byłą NRD w kierunku Berlina Zachodniego.
W stolicy Niemiec odbyliśmy bardzo interesujące zajęcia historyczne w Instytucie Pileckiego. Na koniec obejrzeliśmy Weihnachtsmarkt na Alexanderplatz. Ostatnie dwa dni naszego spotkania upłynęły nam na wspólnym pieczeniu i przygotowywaniu poczęstunku na uroczyste zakończenie naszej przedświątecznej wizyty. Mimo, że żyjemy w różnych krajach, przyjaźń nie zna granic. Nasze doroczne spotkania pokazują, że zarówno w Polsce, jak i w Niemczech, można znaleźć prawdziwych przyjaciół.

SZANOWNY UŻYTKOWNIKU

Jeżeli chcesz przeskalować w górę zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i +.

klawiatura

Jeżeli chcesz przeskalować w dół zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy