ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNO - HOTELARSKICH
im. Emilii Gierczak w Kołobrzegu

 

 

 

 

TARGI GASTRONOMICZNE
TARGI GASTRONOMICZNE

W dniu 15.03.2024 roku uczniowie klasy I a Technik żywienia i usług gastronomicznych pod opieką nauczyciela Elżbiety Kubok mieli przyjemność uczestniczyć w 10. Targach Gastronomicznych organizowanych przez firmę All Food, w hotelu Aqarius w Kołobrzegu. Uczniowie mogli uczestniczyć w pokazach przygotowujących określone potrawy i napoje, a także je degustować.

ŚWIĘTO SZKOŁY
ŚWIĘTO SZKOŁY

Dziś, jak co roku, obchodziliśmy swoje święto, tym razem hasłem przewodnim było: "110 lat zaklętych w murach...".

SPOTKANIE Z ELŻBIETĄ CHEREZIŃSKĄ
SPOTKANIE Z ELŻBIETĄ CHEREZIŃSKĄ

Z okazji święta szkoły mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w spotkaniu z wyjątkową osobowością Panią Elżbietą Cherezińską, utytułowaną i wielokrotnie nagradzaną pisarką, teatrolożką
i  autorytetem w dziedzinie historii Pomorza.

POLSKO-NIEMIECKIE ZAWODY STRZELECKIE
POLSKO-NIEMIECKIE ZAWODY STRZELECKIE

We wtorek 12 marca odbyły się w naszej szkole zawody strzeleckie, w których wzięła udział drużyna reprezentująca ZSE-H im. Emilii Gierczak oraz dwie drużyny niemieckie ze szkoły w Eberswalde (Berufsbildungsverein Eberswalde e.V.).

OGÓLNOPOLSKI KONKURS WIEDZY O PRAWIE PRACY I BHP
OGÓLNOPOLSKI KONKURS WIEDZY O PRAWIE PRACY I BHP

Dnia 07.03.2024r. reprezentanci ZSE-H w Kołobrzegu uczestniczyli w II etapie ogólnopolskiego konkursu wiedzy o prawie pracy i bhp „ POZNAJ SWOJE PRAWA W PRACY”. Reprezentację szkoły wybrała i przygotowała do konkursu Pani Agnieszka Jasiulewicz.

Następny
Poprzedni
Shadow

KIM JEST PSYCHOLOG I PEDAGOG W SZKOLE?

  • osoba, której można powierzyć swoje osobiste problemy
  • osoba, która wspiera ucznia, jego rodzinę i nauczyciela
  • osoba, która robi wszystko, aby rozwiązać konflikty
  • osoba, która monitoruje i koordynuje pomoc zarówno w szkole jak i poza nią
  • osoba, która pomaga odnaleźć się w rzeczywistości szkolnej
  • osoba, która współpracuje z rodziną; diagnozuje jego sytuacje rodzinną oraz podejmuje działania interwencyjne
  • osoba, która współpracuje z gronem pedagogicznym oraz instytucjami mającymi wpływ na pomoc
  • osoba, która specjalizuje się w problemach rozwojowych, emocjonalnych, a także dorastania i wychowania
  • osoba, która określa trudności i ustala ich przyczyny
  • osoba, która diagnozuje problemy w grupie, klasie, pomiędzy nauczycielami i uczniami lub między rodzicami i ich dziećmi
  • osoba, która w razie potrzeby kieruje ucznia lub jego rodzinę do odpowiednich specjalistów

W JAKICH SYTUACJACH PSYCHOLOG I PEDAGOG SZKOLNY MOŻE POMÓC UCZNIOWI?

  • trudności z nauką, koncentracją i przystosowaniem do życia szkolnego,
  • kłótnie, nieporozumienia i sprzeczki,
  • konflikty w grupie między kolegami, a także z dorosłymi,
  • dokuczanie, odrzucenie, przemoc fizyczna lub psychiczna,
  • problemy w miłości i z uczuciami, z którymi ciężko sobie poradzić
  • różne wątpliwości i pytania typu: co jest dobre, a co złe?, jak postąpić, zapytać, zrobić? jak pokonać lęk czy nieśmiałość?
  • kłamstwo, nieuczciwość, niesprawiedliwość i inne,
  • złe traktowanie, wyszydzanie, wyśmiewanie, obrażanie i inne,
  • problemy rodzinne – przemoc domowa, złe traktowanie, zaniedbania, rozwód, wyjazd, uzależnienia, choroba przewlekła, choroba umysłowa,
  • objawy fizycznego i psychicznego wyczerpania, osłabienie, lęki,
  • nagłe zmiany zachowania, labilność nastroju, złość, zachowania agresywne, lękowe, niepokój i wiele innych.

Oprócz problemów z jakimi zgłaszają się uczniowie, gabinet psychologa i pedagoga odwiedzany jest także po to, aby zwierzyć się, opowiedzieć o trudnych zdarzeniach, przeżyciach, odreagować napięcie, wyciszyć się, uspokoić, wymyślić wspólne rozwiązanie problemu, ale także aby pochwalić się sukcesem, opowiedzieć, że poradzili sobie z czymś co zdawało się być trudne i nie do pokonania, aby po prostu wspólnie cieszyć się osiągnięciem :)

W JAKICH SYTUACJACH PSYCHOLOG I PEDAGOG SZKOLNY MOŻE POMÓC RODZICOM?

  • trzeba zdiagnozować problemy i trudności,
  • należy stworzyć odpowiednie warunki do nauki, rozwoju zdolności i zainteresowań,
  • pojawiają się konflikty z innymi
  • trzeba określić mocne strony, okazać dumę z jego osiągnięć, czy też wspólnie świętować sukcesy,
  • trzeba przedyskutować jakiś problem, opracować wspólny plan działania,
  • pojawia się chęć „wygadania się”, wyżalenia, uzyskania porady lub wsparcia w trudnych chwilach,
  • pojawiają się trudne uczucia w stosunku do dziecka, np.: zniecierpliwienie, bezradność, smutek czy złość,
  • trzeba omówić nieprawidłowe postawy wychowawcze rodziców • pojawiają się problemy wychowawcze w okresie dojrzewania lub problemy rodzinne

SZANOWNY UŻYTKOWNIKU

Jeżeli chcesz przeskalować w górę zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i +.

klawiatura

Jeżeli chcesz przeskalować w dół zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i -.

klawiatura

Logo WCAG