Nauka w technikum trwa 5 lat i obejmuje kwalifikacje:
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Z nami nauczysz się:
przygotowania elementów strategii reklamowej,
przygotowania elementów kreacji reklamowej,
fotografii plenerowej i studyjnej - reklamowej (w pełni wyposażonym studiu fotograficznym),
produkcji reklamy,
planowania kampanii reklamowej,
organizowania sprzedaży reklamowej,
realizowania kampanii reklamowej,
badania przekazu reklamowego
Nie tylko nauka, ale również:
staże w kraju i za graniczą (m. in. we współpracy z Technology College Aalborg w Danii),
konkursy fotograficzne i graficzne,
seminaria naukowe organizowane przez uczelnie wyższe (m. in. Politechnikę Koszalińską),
wycieczki dydaktyczne - np. wizyta w studiu telewizyjnym TVN,
możliwość warsztatów dziennikarskich prowadzonych przez dziennikarkę TVN Uwaga,
realizacja kampanii społecznych we współpracy z instytucjami środowiska lokalnego.
Praktyki zawodowe
w klasie III - 4 tygodnie
w klasie IV - 4 tygodnie
Praktyki zawodowe odbywają się w agencjach reklamowych, drukarniach, działach marketingowych i public relations różnych przedsiębiorstw.
Egzaminy zawodowe
Uczniowie kształcący się w zawodzie technik reklamy zdają dwa egzaminy zawodowe:
po II semestrze kl. III - kwalifikacja PGF.07.,
po I semestrze kl. V – kwalifikacja PGF.08.
Dlaczego warto wybrać ten kierunek?
zdobędziesz zawód łączący wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną,
będziesz wiedział, jak reklama wpływa na Twoje decyzje i poznasz sposoby manipulacji wykorzystywane w mediach,
będziesz umiał posługiwać się narzędziami stosowanymi w przekazie reklamowym,
nauczysz się obsługiwania programów graficznych, niezbędnych do pracy w agencjach reklamowych i działach promocji,
nauczysz się posługiwania tabletem graficznym,
w tym zawodzie nauka jest również zabawą z wykorzystaniem nowych technologii,
poznasz metody i techniki perswazji w reklamach, współczesne strategie marketingowe, specyfikę działań medialnych oraz najciekawsze kampanie reklamowe na świecie,
po ukończeniu szkoły, przystąpieniu do egzaminu i zdaniu go otrzymujesz certyfikat w języku angielskim, który ułatwia Ci poszukiwanie pracy w zawodzie na europejskich i światowych rynkach pracy,
masz możliwość kontynuowaniu nauki na wielu pokrewnych kierunkach studiów.
Po ukończeniu technikum możesz podjąć pracę na stanowisku:
specjalisty ds. reklamy,
specjalisty ds. public relations,
pracownika działu marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
pracowników biur ogłoszeń i działów promocji środków masowego przekazu,
grafika komputerowego,
specjalisty ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.